Idag var det visst snö på fastlandet? Fy sjutton! Här på Gotland hade vi däremot blött och kallt, ungefär som det vart den senaste veckan. Hösten är among us, people.
 
Därför, så är det najs att sitta inne och kolla på en film, typ kanske Forks over Knives eller nån annan bra film som visar hur härligt det är att vara vegan.
 
Till filmen behövs nåt smaskigt, men jag tror inte jag är den enda som har noll energi såhär i mörkret, så jag har knåpat ihop några ultrasnabba mugg-kakrecept som du bara stoppar i en kaffe/temugg, och kör en snabbis i micron. Bästa tillbehöret till muggkakor är Tofulines vaniljglass, som du kan hitta i nästan alla mataffärer i Visby. Jag vet inte en enda människa som inte gillar tofulines vaniljglass, vegan eller inte. Min mamma jobbar som förskollärare och de brukar ha den till de mjölkallergiska barnen, men alla andra barn och lärare vill också ha den, för den är så god. 
 
Hoppas ni kan läsa min halvskojiga handstil!
 
 
 

 
Dadlarna i sticky toffee-puddingen är traditionella i denna engelska kaka, och jag fullkomligt älskar dadlar, men om du inte har några hemma kan du skippa dem. Vill du gå och köpa dem så finns de lite överallt i Visby. Jag köper mina vakuumförpackade på ICA Maxi, från märket SEVAN. De är torkade och klibbiga, och kallas för godisdadlar (de finns på internationella/mellanöstern-hyllan). Åh, de är så goda!
 
När det kommer till upside down cake så kan man ha typ vilken frukt man vill som topping/botten (beroende på om du vänt den upp och ner eller inte) men jag brukar köra inlagda ananasskivor, plommon eller äpple. 
 
Lycka till i höstmörkret!
 
/ Lina
Gotland, Vegan, Visby, dessert, kaka, mat, micro, mugcake, muggkaka, vegangotland,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej