Den 12 december var det dags för 2015 års Vegomässa i Stockholm, och halva Vegan Gotland var på plats. Med mig hade jag en tårta med Gotlandstema, till mässans baktävling. 
 
 
 
Improviserad snurrplatta fick uppfinnas för att kunna fixa till marmoreringen och tårtans kanter. Här ses skapelsen så att säga, in progress. 
 
Tack och lov så behövde jag inte frakta tårtan hela vägen från Visby utan jag befann mig på fastlandet och jag och tårtan behövde endast ta ett tåg och en buss för att ta oss till Vegomässan.
 
 
Tårtan ställdes upp inför vegovärldens finaste jury; Mattias Kristiansson, Karolina Tegelaar och Rickard Söderberg, mina personliga favoriter. Jag behöver kanske inte säga att jag var jättenervös att de ens skulle TITTA på min tårta. Vilken jäkla ära!
 
Såhär såg det ut när de dessutom smakade på den:
 
Vet ni vad? Jag vann! Har aldrig vart så stolt och fnittrig i hela mitt liv! 
Är ni sugna på receptet? Det hittar ni här.
 
/Lina
 
 
 

Liknande inlägg

2 kommentarer

Elin Tjulin

12 Jan 2016 21:04

Den var jättefin och ser supergod ut, grattis till segern! :)

Svar: Tack! :)
Vegan Gotland

Helene

12 Jan 2016 21:10

Gillar inte saffran, men gu så fin! :D Och grattis! :3

Svar: Det går lika bra att skippa saffranet, du kan tillsätta lite kanel så blir det en bra morotskaka :)
Vegan Gotland

Kommentera

Publiceras ej